torsdag 4 juli 2013

Brotorpet - Bökestad

Etapp 4 på Kust till Kustleden, 13 km och lätt till medelsvår enligt kartan Kust till Kustleden.
Det var meningen jag skulle ha sällskap på dagens (6/7-13) etapp men hon backade ur. Ville hellre vara hemma och leka med kompisar.
Sedan då det var försent visade det sig att hon ångrade sig...det går fler tåg!
Så igen var jag sen med att komma iväg...
 
...eftersom jag skulle "klara mig själv" med transport till där jag avslutade sist  tänkte jag sätta bilden där jag skulle sova och cykla till Brotorp för att sedan vandra tillbaka...

...men jag hade super tur och träffade några vandrare
som körde mig ut och tog bilen tillbaka till nattens lägerplats...

...sedan var det bara att börja gå tillbaka!
Passerade sjön Immel där det var kanotister på tur!

Ett bra ställe att sjösätta kanoten.
Nära stora vägen!

Skymning i skogen.
 

...men dom var fina den kvällen...

I kväll går jag med långa steg!

Smög och var redo med kameran för att fota ett ståtligt djur,
som försvann snabbare än blixten!

Delad!
Naturen är fantastisk!

Just när jag behövde ett..

Mörk, tät skog!
Och jag som är mörkrädd...

 

Efter 2,5 timme och 1,4km var framme vid Bökestad.
(Jag loggade lite längre
eftersom jag slutade lite tidigare förra gången!)

Mys och mat
innan det var dags att krypa ner i säcken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar