onsdag 17 juli 2013

Axeltorp - Valje

Så bestämde jag mig för att "hoppa av" Kust till Kustleden, för att vandra ner till Valje, som ligger precis på gränsen Skåne/Blekinge. Dagen blygsamma vandring på 13,5 km var till en början på väg 116. Sedan på Tunnelvägen och till sist Levrasjövägen... 
 
...men innan dess ryckte bästa Niclas ut och hjälpte mig med bilen!
Tack! 
 
Men till sist var jag tillbaka
där jag slutade! 

Långt där ner går några rådjur och betar!

Nopp, det är inte Hanöbukten,
utan en vacker utsikt från Axeltorp!
 

 De´ ska va husvagn...♫♫♫♫
Vid ett tillfälle tröttnade jag på att gå på den stora vägen
och tog in på en liten mindre...den tog slut!

Mycket vandring på landsväg idag.
Fick en känsla att dessa kvigor undrade vad jag höll på med...

JAAAAAA!!
Det är Hanöbukten som jag ser!!!

Framme i Valje
 som ligger på den Skånska
sidan precis på gränsen till Blekinge vid Möllefjorden.

Hoppsan! Bilen parkerade jag i Blekinge!

Det framgår kanske inte av fotot,
men jag är riktigt glad!

Mannen som kan...både fixa bilar och fantastisk god mat
och mycket, mycket mer!! 
Att avsluta dagen i goa vänner lag är ett bra slut på en dag...
tycker jag!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar