fredag 19 juli 2013

Vanneberga - Åhus - Yngsjö

Dagens vandring blev precis som gårdagens, uppdelad i etapper. Första etappen, Åhus - Vanneberga på 11 km och andra etappen Yngsjö tillbaka till Åhus, 7 km. Dagen innehöll även cykling så att jag hamnade vid bilen till sist!
 
Storken går oberört och söker föda
medan jag försöker ta det perfekta fotot!

Bilen på plats i Åhus!
Jag hittade en gratis parkering så bilen stod där hela dagen
medan jag transporterade mig längs Skånes kust!
 
Idag var det enkelt att hitta, det var bara att följa Vannebergavägen...

...fast jag kan ha svårt för att gå på en väg!


 På väg mot...

Rinkaby skjutfält!
 
Korna på ena sidan...
 
...och tjuren på den andra!

Raka vägen mot Vanneberga påVannebergavägen!

Där satt den!

Tyvärr stängt...
 
...så fika fick bli här i sällskap med cykeln!
 
Check!

...om man blir trött?
 

Vandrade på cykelleden från Åhus söder över!

Det röda gräset såg magiskt ut!

Åhus hamn ligger i Åhus!

Om man vill kan man ta en runda i båt...

...eller häst och vagn för att upptäcka Åhus!

Längtan hem till barnen var starkare
än längtan efter en glass i Åhus!
 
Jag var inte riktigt nöjd med va jag avslutade...

...så det blev ett par hundra meter till så att jag hamnade i byn Yngsjö!
Sedan hoppade jag in i bilen och körde hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar