fredag 5 juli 2013

Bökestad - Östafors och en bit till Grundsjön

Etapp 3 Bökestad - Östafors är 9km, lätt till medelsvår enligt kartan Kust till Kustleden. Enligt skyltarna på plats är det 10km och enligt min RunKeeper är det 9.5km!
Etapp 2 Östafors  - Grundsjön är 16km och medelsvår enligt kartan.
Av de 16 km vandrade jag 12.
För att göra det lite enklare för mig själv gick jag först delsträckan på etapp 2 från Axeltorp och sedan fortsatte jag till Bökestad på etapp 2. Så denna vandringen gick jag i motsatt riktning mot vad jag brukar göra! 
 
Sommaren är här idag och uppförbackarna är svettiga!
Men betalas med en...

... en härlig utsikt!

Det gick bra utan en spång!

Underbar lövskog med kvittrande fåglar...

...och fantastiska "titthål"!

Alla dessa stora stenar...

...och ligger stenen på Skåneleden kan man bygga en "trappa" över den!

Skåneleden korsar...större väg! 

Killen väntade på att få fånga en...fisk?

Trots att dagens vandring var kuperad 
gick leden även genom öppna landskap   

Pekar hen mot en utsiktsplats?

 Väntar på snö!

Vad kommer jag att träffa i denna hage?

Det svarta fåret!

Kuperat!

Utedassen vid Östafors!

Precis intill Holje å ligger Östafors vindskydd.

Leden...

...över Holje ån.

Så fick man njuta av en vacker utsikt igen!

Mötte inga kor (eller hundar) i hagen!
 
Uppe på "toppen"!

Lättvandrat!

På gränsen till...


Skogens skafferi!
 

Lite att välja på!
 


Så nära men ändå så långt borta!

Till vänster...

...höger

...och rakt fram!

Det ena vindskyddet...

...och det andra vindskyddet vid Bökestad.

Vackert!

Dags att cykla tillbaka till bilen...

...men först lite gottis!

Titta noga och du kan se ett par tranor!
 

Undra om den fungerar?
 
Raka vägen till bilen...

...i Axeltorp ett par mil norr om Bromölla.
Så har jag samlat ihop mig igen!
 Dags att köra hem efter denna underbara vandring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar