söndag 30 juni 2013

Vesslarp - Brotorpet

 
Etapp 5 vandrade jag idag, den 28/6-13. Sträcka är ca 13 km och benämns som lätt till medelsvår enligt kartan "Kust till Kustleden".
I går tappade jag min karta och blev riktigt sur då jag upptäckte det.
Underbara vännen Jen försåg mig med en ny!
Kartan i handen, glatt sinne och solsken i blick!
Livet leker!
Ibland är det rakavägen fram...
 
...och ibland under stock...
 

...för att sedan gå över sten!

Myror som bor "farligt" nära Skåneleden!

Vad hände?

Vem och varför har byggt alla dessa stenmurar
som finns ute i de skånska skogarna?

En varning jag tog på allvar
och tog en extra titt upp på trätopparna innan jag gick in i området...

...för träden låg verkligen skrämmande...

 ...huller om buller i detta område.
 

Skåneleden korsar Nytebodavägen, riktning Lönsboda.

Ruiner och...

...andra märkliga ting i naturen.

Lummig vandring!

Efter kortare stunds vandring korsar Skåneleden Arkelstorpsvägen
varpå man tar till vänster in på Nytebodavägen igen, 
fast denna gången söder över! 

 Jag vet inte vad jag tycker om dessa lockbeten...
 

...bara så att jägaren kan sitta en bit där ifrån
för att fälla sitt byte.
Är det jakt?
 

 Här stod markeringen "mitt i"...jag valde höger.
Vänster är rätt!

Ännu ett kalhygge.

Ibland trillar träden av sig själv!

Man kan skymta sjön mellan träden.

Och där står min bil som skall ta mig hem denna gången!
Nästa gång jag vandra hoppas jag på sällskap!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar