tisdag 11 juni 2013

Nu kom jag iväg...

...men inte på en vandring runt Skåne!
Istället... 
...gick jag ett par mil i Rom!
Inte helt fel det heller!

Istället för att fotografera de typiska historiska sevärdheter
kände jag en dragning till att fotografera...
 

 fordon!
Vissa stora...
 

...andra små.

Ett nytt inslag hade kommit till byn sedan jag var där sist,
romerska "gladiatorer". 

Den här polisen var bara för go
där han stod och bevakade folkmassan
puffande på en cigarett!
 

Det var mer än jag som vandrade på de italienska gatorna!

Titta noga.
Killen på marken håller i en pinne som leder till en platta som den andre killen sitter på.
Något att klura på!

Fler bedårande bilar!
 In i denna klev en välvuxen äldre man!

Med tanke på hur högt upp trästockarna ligger på brofästet kan man tänka sig att vattenståndet kan bli ganska högt ibland.

 

Varmt var det!

Underbart att det finns allmänna vatten-på-fyllnings-platser
med kallt välsmakande vatten!
Inget fel på det italienska vattnet!

Vilse!

Ytterligare ett typiskt inslag,
parkerade vespor och trottoarservering! 

Efter en lång "vandring"
smakar det gott med en Tiramisu och kaffe! 

Jodå, jag tittade på en hel del sevärdheter också!
 
Nu längtar jag till min vandring
här hemma i Skåne!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar