söndag 16 juni 2013

Hårsjö - Verum

Eftersom jag har den fantastiska fördelen att bli utkörd till Skåneleden var jag än stannar, kan jag nästan avsluta en vandring var jag vill! Vilket är väldigt lyxigt att kunna göra!
Tack!
Dagens vandring var till största delen på etapp 9 och en bit in på etapp 8. Vandringen som jag gjorde började vid Snickaretorp och slutade i Hörlinge, ca 23km!
 Eftersom jag inte kom hela vägen fram till Vittsjö förra vandringen började jag...
4km utanför Vittsjö!
Hunden åkte med bilen hem!
Denna glad människa var ute och trotsade värmen, flugor och knott!

På väg till...

Vittsjö dagen! Inne i byn var det folkfest!

Vackra Vittsjö sjö!

 Annorlunda grind.
 
Vindskyddet strax utanför Vittsjö!

Här skulle man kunna ta sig ett dopp!
 


Hoppsan!
Tur att jag hörde att den föll i marken då jag trodde jag hade stoppat den i fickan på ryggsäcken!

Längs Skåneleden får man möjlighet att ta del av gångna tider...

...här i form av vattenkraft!

Trots vandring på landsväg är det underbart vackert!

Då jag var på ordentligt avstånd från den svarta gigantiska tjuren kände jag att jag kunde vända mig om och ta ett foto! Respekt!
 
Väl framme vid denna övergången kände jag en viss lättnad!

Hur tänkte man här?

Om man tittar riktigt noga kan man se en räv som står och väntar på lunchen!

En uppstickare!

Ytterligare ett skånskt kalhygge.

Välkommen stod det på stenen!
Trevligt!

Vackra Skåne!

Ibland kan man känna sig splittrad!

Strax utanför Verum ligger detta vindskydd!

En orange skåneleds gubbe?

Verums kyrka.

Vackra Skåne!

I Verum står Göingehövdingen Svend Poulse som tydligen skall vara mer omskriven i de danska historieböckerna än i de svenska. Kan de bero på att han stred för den danske kungen?

Vid detta picknick bord kan man stanna och fika eller bara lyssna på bäcken som porlar i bakgrunden!

Hmm...dags att skoga!

Hinder på stigen!
Det var inte helt självklart om jag skulle hoppa över eller krypa under!
Vad tror du det blev?


Både Gps:en och papperskartan sa att det skulle ligga en sjö här?

Här kunde man förkovra sig om granens och tallens invandring till vårt landskap!

 Bråte på stigen! 
 
Helge å.
 

Inte alltid helt lätt att hitta stigen!

Men för det mesta är det välmarkerat!

Botanik...min skulle kunna vara bättre!
 

Dagens slutstation...Hörlinge!

Nu spejar jag efter skjutsen som ska komma och hämta mig!

Och det tog inte lång tid innan den dök upp!

 
Värdinnan serverade mig en kall go´ öl och
värden svischar runt i köket och tillagar en fantastiska middag!
TACK! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar