onsdag 26 juni 2013

Hörlinge till Osby

Dagens vandring (25/6-13) började med en cykeltur från Osby ut till Hörlinge för att ta mig till den plats där jag av slutade vandringen förra gången. Vandringen var ca 1,5 mil lång och som var den sista delen av etapp 8 på "Kust till Kustleden".
 
 
Då det var dags att ge sig av kom jag på att jag inte behövde ta med mig ALLT i ryggsäcken eftersom jag skulle komma tillbaka till bilen. Men jag bär gärna lite kilo för träningens skull!

Cykeln på plats i Hörlinge utanför Osby.

Luktar gott i sommarregnet!

Vacker väg längs Skåneleden.

Terrängen varierar.

Bygglov?

Fina stigar.

En liten stund stod vi där och tittade på varandra innan jag gick vidare och rådjuret med sin kid.

Trevligt att veta hur lång man har kvar!

Enligt sägen slog blixten ihjäl en hedisk hövding som förföljde en kristen missionär...

Trots regnet såg denna uteplats inbjudande ut...måste vara bastun i hörnan!

Ännu finare när siffrorna har bytt plats sedan förra skylten!

Ytterligare en gård som Skåneleden går genom.

Ibland går Skåneleden över en större och modernare led!

En Folkbåt?

När det regnar kan man räkna med att bli blöt om benen
då man går genom detta halvhöga gräs!

Vad kan man vänta sig att se om man sitter här och spanar?

Raka spåret till Osby!
 
Tryggt för lilla fågeln att veta att det är holk 5!

Fint att slippa gå i dyngan!

 En mindre vacker del av Skåneleden.
 

Minns inte vad Tv-programet hette som
placerade dessa två skulpturer i Osby vid sjön.

När jag körde tillbaka till Hörlinge för att hämta min cykel såg jag dessa tranor!

 Så var jag på plats vid Klinten,
vindskyddet i Osby vid sjön...

Elden sprakar härligt i regnet
och middagen är klar!

Mys innan det är dags att krypa ner i sovsäcken!
I morgon
 ny dag
nya äventyr!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar