söndag 30 juni 2013

Trollabackarna - Vesslarp

Trollabackarna till Vesslarp är etapp 6 på "Kust till kustleden" och är 19 km lång.
På kartan benämns sträckan som lätt till medelsvår.
Eftersom det tog mig lite tid att komma iväg denna dag blev dagens vandring mer en snabb marsch!
 
Parkerade bilen vid ishallen i Glimåkra
för att sedan ta mig tillbaka till Skåneleden.

Förra gången jag var vid Trollabackarna
trodde jag att vedskyddet var där man övernattade!
 Gå istället upp för backen så finns detta mysiga vindskydd!
0.4km längre fram finns vattenutkast vid en stuga nere vid badet.
 
Vid denna lilla sjö låg även ett utomhusbad...

...och leden gick tvärsöver Trollbadet!

Trädet som övervann det "omöjliga" och slog rot på en sten!

Ländsvägen fram...

...med sällskap av nyfikna kvigor!
Jag var ganska glad att vi var på varsin sida av stängslet!

Om man är sugen på lite olika vandringar finns...

...det ett utbud att välja bland...
 
 ...både för stora...

...och små!
 

Väl skyltat!
Det gäller att välja rätt!

Tänk att vandra här när det finns blåbär!
Mums!

Fina stigar!

Härlig utsikt längs leden!
 

Över stock och sten!

Solen ger en magiskt skogskänsla! 

 Oftast är det så här lätt vandrat...

...men det händer att leden går bland tät skog!

 Vesslarps vindskydd!
Läget är riktigt mysigt med eldstaden...
 


...strax ovanför bäcken.
 

Hade jag stannat här för natten
hade det varit läge att hugga lite ved!

Jag provade aldrig om rickepumpen fungerade.

Nu väntar jag på...

...fantastiska Jen!

Go underbar fantastiska människor!
Jag är lyckligt lottad!
 
Niclas lagar middag!
Så god mat denna man kan laga!

Morgondagens vandring!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar