söndag 5 maj 2013

Båstad - Brammarp

Båstad till Brammarp är etapp 15 på skåneleden Kust till kustleden. Eftersom jag började där jag slutade i Båstad förra gången blev min vandring nästan 2 mil istället för de 12 km som det annars är (enligt skåneleden Kooröd - Brammarp).
Ännu en gång missade jag tåget...Denna morgon organiserade jag mig istället med bil och cykel. Bilen ställde jag uppe vid Brammarp på Hallandsåsen hos en vänlig människa.

Hejsan hoppsan! Kom iväg lite hastigt i morse så jag glömde att jag skulle börja turen på cykel och glömde därför ta med hjälm.

Hade inte cyklat långt då jag träffade på denna glada människa som bjöd mig på nyponsoppa med skorpa! Hon berättade även för mig att i dag var det årliga Postrånevandringen idag!

Historiska människor längs vägen...
 

...och visa mer busiga! Här var det Snapphoner som ville ha pengar!
 

Idag var där inte så många vandrare att jag tyckte det var nödvändigt att varna för oss!

Fantastiska vyer då jag rullade ner mot Båstad!

Helt underbart!

Jag och min cykel Holma

Tror det är detta som Båstad är mest känt för och redan är säsongen igång!

Parkerad och låst!

Skåneleden tog mig längst hamnen.

Lugnt och skönt en söndags morgon!

Hmm, blev lite sugen på att paddla kajak!

Blickar tillbaka över Båstad!

 Mot Brammarp! Ibland känns det tryggt att ha den orange markeringen att följa! 
 

Vindskjulet vid Korröd (tror jag). Sover man här kan man få en fantastisk utsikt över Båstad om vädret tillåter. Dessutom har man tillgång till dricksvatten och ett utedass!
 

Mys! Trots att det blev lite brantare längre fram!

Båstad med kyrkan i centrum.

Mer och fler underbara vyer!

Vitsippor!

Ibland undrar jag om det verkligen är i Skåne jag vandrar. Passerar platser och landskap som jag inte trodde fanns här nere i Sverige!

Kanske lite svårt att uppfatta av bilden men plötsligt passerade den ena veteranbilen efter den andra...

 ...så det var ganska skönt då skåneleden vek av ut i naturen!
 

En del sankmark så det var toppen att ha spångar att gå på!

Om man tittar riktigt noga på denna bilden kan man se rådjuret!

Ibland stannar jag och läser ibland inte...

Lite för mycket landsvägsvandring idag för min smak.

Vet inte varför man var tvungen att lägga E6:an vid skåneleden!

 Cyklingen var på 15km...
...och vandringen 18km. Väl hemma igen blev det ett par slappad hundringar i bassängen! I kväll somnar jag gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar