måndag 12 augusti 2013

Haväng - Knäbäckshusen

Så var jag inne på en del av Skåneleden igen. Denna gången är det "Österlenleden" som jag kommer att vandra vissa delar av.
Haväng ligger längs etapp 6. Eftersom både jag och min glada medvandrare bor på västkusten tar vi hjälp av cykel för att ta oss tillbaka till bilen efter vandringen!
Lite extra motion på köpet!
 
Solen skiner lika underbart som min svägerska!

Skåne är grant!
Något man vill fånga på bild!

"Du vandrare…
Välkommen att sitta ner en stund & njuta.
Låt stolen stå!"   
Stod det på lappen som hängde på stolen!


"Grunkor" för att fixa fiskeredskapen?!

En bod som användes förr till redskapen vid fiske av ål och öring.
(Vi använde den för övernattning!!!)

 

Ett av några vattendrag som rinner ut i Östersjön längs Österlens kust...

och inga svårigheter att ta sig över!

I väntan på den rätta vågen!
 

Blivande äpplecider?

För det mesta var det lätt att hitta de brandgula prickarna...

...annars kan man bara se till att man har havet på rätt sida!


Plötsligt ändrades vandringsunderlaget...

...lite knöligt att gå på!

Om detta kan man tro vad man vill...

...men visst kan jag se "Jättens port"!

Stökigt på stigen!

Lyser trygghet på natten.

Ibland gick stigen längs skog...

...ibland längs små fiskeläger...

...med behövande fordon.

På Kiviks musteri var där inte mycket till aktivitet då vi passerade...
 
...denna underbara kväll!

Kungagraven i Kivik.

Här i Kivikhamn med denna fantastiska utsikt
var tanken att vi skulle avnjuta en välförtjänt öl men... 

...men det ville sig inte!

Skåne är grant!

Badhotellet vid Vitemölla!

Vackra rader i sanden under träden!

Ännu en underbar dag håller på att komma till ände...

....och så även dagens vandring!

Även en bra dag tar slut!
 
Först gick vi en liten bit...

...sedan gick vi lite till!!
Sammanlagt blev det ungefär 1,5 mil plus cykling!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar