söndag 29 december 2013

(nästan) Klagshamn - Malmö

Redan tillbaka (lördag28/12-13) vid "nästan Klagshamn"! Vädret var kanske inte det bästa men jag hade vinden i ryggen och det är ganska gött!
 
Far kör mig till punkt A!


Redo!
Den Skånska myllan är mättad på vatten!

 Det blir en del vandring längs landsvägarna!
 

...men dom var ganska tysta!

Tyvärr hade jag inte möjlighet att kolla in vingården.
Men det kommer fler tillfällen!
 

Öresundsbron kommer...
 

...närmre och närmre!

En blick tillbaka!

En mycket glad vandrare!
 

Jag har sprungit, åkt tåg, buss och bil på bron.
Seglat under den och snart även...

...vandrat under den!!
 

Häftig känsla
att passera Öresundsbron! 
 
Limhamn i sikte!

Här byggs det nya hus så nära
de gamla fiskehoddorna det går!
 

Ribersborgs strand, även kallad Ribban
i Malmö!

 Turning Torso!
Dags för lite stadsvandring!

Snart framme vid...
 

...Malmö central!
Nu börjar jag känna stor hopp
om att jag kommer att klara "Skåne runt" på ett år!
 
Idag blev det en sträcka på 19 km!
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar