torsdag 31 oktober 2013

Borrby strand - Löderups strandbad

Etapp 3 på Österlenleden går mellan Borrby strand och Löderups strandbad och är 12 km lång enligt Skåneleden. Jag valde att följa stranden runt kröken till Löderup istället för att följa leden som svänger upp vid Sandhammarens fyr.Sräckan jag gick uppmätte jag till strax över 12 km. Mina föräldrar har alltid varnat mig för de starka undervattensströmmar som ska finnas utanför dessa stränder som jag tyckte mig kunna se denna dag. Underbar vacker vandring i stark mot vind! 
 
 
Vackra sanddyner...

...med vägval...

...men jag skulle hela vägen ner på stranden!

Fiskmåsar och trutar letar mat.

Kilometer enfter kilometer...

Snabblunch!
 

Magiskt...

...vackert...

...

...hela tiden!
 
Busiga vågor!

Dagen börjar ta slut!

Är det kröken till sydkusten?

Lyckliga fotsteg!

Sandhammarens fyr.

Magiskt vackert...

...bara att njuta...

...av denna solnedgång!

Ja sicken strand!

Njuter, njuter!

Längtar redan till nästa vandring...där lite längre fram!

Dax att dra sig upp från stranden...

...sedan bara raka vägen fram...
 

Dagens vandring tog sin lilla tid.
Därtill cyklade jag 11.5 km...livet leker!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar