söndag 7 april 2013

Norrebro hamn till Båstad

 
Dagens etapp som startade i den lilla hamnen ute på Bjärehalvön och som skulle gå till Båstad, var inte så lång som jag hade räknat utan var en behaglig vandring på 1,5 mil. 

Fiskehydder i Norrebro hamn
 

Efter en stunds vandring kunde jag kasta en blick tillbaka och se Hallands Väderö och kyrktornet i Torekov.

En parkering vid Hovs hallar. Trots den tidiga söndags morgonen som det var mötte jag joggare och grupp fågelskådare.

Om man skulle tappa bort sig!

Smala stigar vid branta stup och på vissa ställen låg is kvar på stigen. Då gällde det att hålla balansen!

Sicken utsikt!


                                                               Skåne är grant!
                                               Båstad gömmer sig bakom kröken!


        Ytterligare en vandring med vinden i ryggen vilket gör det lättare att njuta av det vackra vädret denna kalla vår!
 
 

Vad kan jag sä´ "Underbar utsikt så långt ögat kan nå".

Fler vandrare som var ute och njöt av den fantastiska naturen!

Skåneleden letar ibland ut sig på landsvägen.

Vissa platser vill jag komma tillbaka till med barnen och titta närmare på!

När skall björken slå ut?

Snön biter sig fast!


Norrvikens trädgårdar är en plats som inte finner sitt motstycke någon annanstans, sägs det på webben. Vackra promenadstigar och en fantastisk utsikt över Laholmsbukten med gott om generösa grönytor att njuta en medtagen picknickkorg på! Men idag var där stängt och inte många människor, vilket också har sin tjusning…tycker jag!


Grinden på glänt!

Stranden inte långt utanför Båstad! Jag hade fått upp hoppet om att hinna med ett tidigare tåg till baka till ruta ett så nu la jag kameran i fickan och benen på ryggen! Tack vare vänliga människor som gav mig lift den sista biten hann jag med 11.21 tåget! Hit kommer jag igen!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar